تلسکوپ ناسا طوفانی شبیه به طوفان مشتری روی یک ستاره ی کوچک کشف کرد.

این تصویر یک ستاره سرد به نام W1906+40  را نشان می دهد، که به وسیله ی طوفان شدیدی در نزدیکی یکی از قطب هایش مشخص شده است.این طوفان به نظر می رسد شبیه نقطه ی قرمز بزرگ روی مشتری است. دانشمندان با استفاده از تلسکوپ های فضاپیمای کپلر ناسا و اسپیتزر آنرا کشف کردند.

ستاره شناسان ستاره ای کوچک با یک طوفان بزرگ ابری ، با استفاده از داده های اسپیتزر و کپلر کشف کردند.

طوفان سیاه با نقطه ی قرمز و بزرگ مشتری یکسان است، یک طوفان شدید و پایدار که از زمین بزرگتر است.

ستاره به اندازه ی ژوپیتر است و طوفان آن به اندازه ی نقطه ی قرمز و بزرگ آن است.ستاره نامبرده شده W1906+40 به یک کلاس حرارتی سرد از اشیاء که کوتوله های L  L-dwarf)  )نامیده می شوند، تعلق دارد.بعضی از کوتوله های L ستاره در نظر گرفته می شوند چرا که فاز اتم ها و نور تولید شده ، شبیه خورشید ماست. در حالی که بقیه کوتوله قهوه ای نامیده می شوند که به دلیل کمبود گداخت هسته ای در آن ها جزء ستاره های مرده و از رده خارج هستند.

در مطالعه ی کوتوله های L ، به نظر می رسد W1906+40 بر پایه ی تخمین سن یک ستاره باشد(کوتوله های L پیر تر هستند).

دمای آن در حدود 3500 درجه فارنهایت (2200 کلوین ) است که به نسبت ستاره های دیگر سرد است.

در مطالعات جدید ستاره شناسان توانستند تغییرات اتمسفر W1906+40 را به مدت دو سال مطالعه کنند. کوتوله های L در ابتدا به وسیله ی جستجوگر wide_field  ناسا در نور مادون قرمز در سال 2011 کشف شدند. بعد ها Gizis  و تیمش دریافتند که این جرم در محلی مشابه محلی از آسمان است که مأموریت کپلر ناسا چندین سال برای شکار سیاره ها به آنجا خیره مانده است.کپلر سیاره هایی را به وسیله ی جستجوی طیفهایی از نور ستاره که شدت کمی دارند، مشخص کرد که این سیارات از جلوی نور ستاره هایشان عبور می کنند. در این مورد ستاره شناسان دریافتند که شدتهای پایین نور ستاره که رصد شده از سیارات نبوده است ، اما این امکان وجود دارد که آن ها در حال دیدن لکه ستاره ای مانند لکه های خورشیدی ستاره ی خودمان باشند که در اثر میدان های مغناطیسی ایجاد میشوند. لکه های ستاره نیزبا چرخش در اطراف ستاره شدت های پایین در نور ستاره را موجب میشوند.رصد های انجام شده به وسیله ی اسپیتزر در نور مادون قرمز این موضوع را مشخص کرد که سطح تاریک یک لکه ی ستاره ای نبوده است بلکه طوفان عظیم ابری است با قطری که می تواند سه برابر زمین باشد. این طوفان در حدود هر 9 ساعت اطراف ستاره می چرخد.

اندازه گیری های مادون قرمز اسپیتزر در دو طول موج مادون قرمز لایه های متفاوتی از اتمسفر را کشف کرد و نیز داده های نور مرئی کپلر به پی بردن به وجود طوفان کمک کرد.زمانی این طوفان متفاوت به نظر رسید که در طول موج های متفاوت دیده شد، ستاره شناسان می گویند اگر ما به طریقی می توانستیم با یک کشتی فضایی به آن جا سفر کنیم چیزی شبیه به یک علامت سیاه نزدیک به قطب در بالای ستاره دیده میشد.

محققان جستجویی برای ستاره های طوفانی و کوتوله های قهوه ای با استفاده از  اسپیتزر و کپلر در آینده برنامه ریزی کردند اما آنها هنوز نمی دانند که این نوع طوفان ستاره منحصر به فرد است یا اینکه در میان ستاره ها متداول است.

,